سعید سجادی

سرمایه‌گذار، سرمایه‌پذیر، کارآفرین

نرخ رشد بازار

سعید سجادی · 10:26 1401/05/27

نرخ رشد بازار به افزایش سالانه فروش محصول و یا جمعیت بازار آن گفته می شود.

نرخ رشد بازار به عنوان عاملی برای ارزیابی عملکرد یک محصول خاص در یک بازار خاص در نظر گرفته می شود. گاهی اوقات بازاریابان تنها به منظور افزایش نرخ رشد بازاری خاص یک کمپین بازاریابی ایجاد می کنند.

این کار می تواند از طریق تبلیغات عمومی برای افزایش آگاهی مصرف کنندگان از محصول یا نیاز آنها به یک محصول خاص انجام شود.

منحنی تقاضای بازار

سعید سجادی · 10:21 1401/05/27

منحنی تقاضای بازار منحنـی اسـت کـه نوسـانات تقاضـا را نشـان می دهـد و حاصـل جمع بنـدی مجموعـه منحنی هـای تقاضـای فـردی بـرای یـک کالا اسـت.

انحلال

سعید سجادی · 15:46 1401/05/24

انحلال 
زمانی اتفاق می افتد که تمام فعالیت های شرکت یا بخشی از آن را منحل کنیم. تمام دارایی های شرکت فروخته می شود و بعد از پرداخت بدهی ها مابقی بین سهام داران توزیع می گردد.

سرمایه گذار پیشرو

سعید سجادی · 15:42 1401/05/24

سرمایه گذار پیشرو
سـرمایه گذار اول یا پیشـرو یک سـندیکای سـرمایه گذار در یک دوره سرمایه گذاری را اصطلاحا سـرمایه گذار رهبـر می نامند.

تفکر جانبی

سعید سجادی · 15:35 1401/05/22

در تفکر جانبی سـعی می شـود منطق محاسـباتی، منطق اسـتدلالی سـنتی و مفروضات و ادراکات تغییر کند و با رویکرد سـنت شـکنی از زاویـه هـای دیگـری به موضـوع مورد تفکر و بررسـی نگاه شـود.

البته تفکـر جانبـی هیچگاه تفکر سـنتی را نفی نمی کند چه بسـا در خیلی از مـوارد ممکن اسـت به صورت مؤثر بتوانیم از تقکر سـنتی اسـتفاده کنیـم. تفکـر جانبی فقـط در حـوزه حل مسـئله محدود نمی شـود و همواره هنگام تفکر قابل اسـتفاده اسـت.

اکثریت پیرو

سعید سجادی · 15:30 1401/05/22

اکثریت پیرو در زمـان انتشـار نـوآوری، گـروه اکثریـت پیـرو جمعیتی هسـتند که تلاش مـی کنند قبل از دیـر پذیرنـدگان محصول جدیـد را بپذیرند.

اعضـای ایـن گـروه سـن بالایی داشـته نسـبت بـه دیگـر گـروه هـا تحصیلات کمتری دارند (بـه جز دیرپذیرنـدگان)، وضعیت اجتماعی متوسـط و زیـر متوسـط دارنـد و تـا زمانی که مجبور نشـوند نـوآوری جدیـد را نمـی پذیرند.

دیر پذیرندگان

سعید سجادی · 15:25 1401/05/22

دیر پذیرندگان در نظریه انتشار نوآوری، دیرپذیرندگان که جمعیت کمی را شامل می شوند، آخرین گروهی هستند که محصول جدید را می پذیرند.

این گروه متشکل از سالمندان و افراد دارای وضعیت ضعیف اقتصادی و اجتماعی می باشد. ایشان تغییر را دوست ندارند و تنها زمانی که مجبور باشند از محصول جدید استفاده می کنند.

مدیریت دانش

سعید سجادی · 16:40 1401/05/08

مدیریت دانش

مدیریـت دانـش، مدیریـت صریـح و سیسـتماتیک دانـش حیاتـی و فرایندهـای به هـم پیوسـته ی آن یعنـی تولیـد، سـازماندهی، پخـش، اسـتفاده و بهره برداری از آن در راسـتای پیشروی در اهداف کسب و کار اسـت.

ایـن دانـش هـم دربرگیرنـده ی دانش ضمنـی (در ذهـن افراد) و هـم دانـش صریـح کدگذاری شـده و بیان شـده (مثـل اطلاعات در پایگاه هـای داده، اسـناد و غیـره) اسـت. یـک برنامـه دانشـی خوب به فرایندهـای توسـعه دانش توجه می کند و هر دو شـکل پایـه ای دانش را منتقـل می کند.

منابع کلیدی

سعید سجادی · 17:10 1401/05/05

منابع کلیدی

منابـع کلیـدی، منابعی هسـتند کـه برای خلـق ارزش برای مشـتری ضـروری بوده و از دارایی های شـرکت محسـوب می شـوند. این منابع می تواننـد انسـانی، مالـی، فیزیکی و یا معنوی باشـند.

شاخص های کلیدی عملکرد

سعید سجادی · 16:35 1401/05/05

شاخص های کلیدی عملکرد

از معیارهای مهمی می باشـد که بیانگر عملکرد کسـب و کار است. هر برنامه ای در سـازمان برای تحقق مجموعه ای از عملکردهای مشـخص طراحـی می شـود و طبیعتـا میزان تحقق این پیشبینی های عملکـردی لازم اسـت در طـول زمـان مـورد پایـش قـرار بگیـرد تـا انحرافـات احتمالـی اصلاح شـوند.

شـاخص کلیـدی عملکـرد به منظـور ارزیابـی عواملـی مورد اسـتفاده قـرار می گیـرد کـه بـرای موفقیـت یـک سـازمان بسـیار مهـم اسـت.

شـاخص های کلیـدی عملکـرد در هر سـازمان متفاوت اسـت. شـاخص کلیـدی عملکرد در کسـب و کارها ممکن اسـت درآمد خالص شـرکت یا وفاداری مشـتری باشـد، در حالی کـه دولـت ممکن اسـت نـرخ بیـکاری را به عنـوان این شـاخص در نظـر بگیرد.

شرکای کلیدی

سعید سجادی · 14:45 1401/05/04

شرکای کلیدی

شرکای کلیدی در بوم مدل کسب و کار، شبکه ای از تأمین کنندگان و شـرکا هسـتند که به منظور بهینه سازی مدل کسـب و کار، کاهش ریسـک و یـا بدسـت آوردن منابـع با یک شـرکت همـکاری می کنند.

چهـار نـوع مشـارکت معمولا رایج است: 1 . همکاری استراتژیک با شـرکت هـای غیـر رقیـب 2 .همـکاری اسـتراتژیک بـا شـرکت های رقیب 3 .سـرمایه گذاری مشـترک برای توسعه کسب و کار 4 .روابط خریدار/فروشـنده برای اطمینـان از منابع معتبر

فعالیت های کلیدی

سعید سجادی · 14:40 1401/05/04

فعالیت های کلیدی

فعالیـت هـای کلیـدی در بوم مـدل کسـب و کار مهمتریـن کارهایی هسـتند کـه جهـت ارائـه ارزش های پیشـنهادی بـه مشـتریان، باید انجام شـوند.

سرمایه گذاری مشترک

سعید سجادی · 21:30 1401/05/01

سرمایه گذاری مشترک

شـرکت جدیـدی که برای دسـتیابی به اهـداف خاص تعیین شـده در قالـب یـک همکاری حقوقی مشـخص (ماننـد توافق موقت بیـن دو یا چند شـرکت) تشکیل شـده اسـت.

شـرکت مشـترک، یک مکانیسـم مناسـب برای کاهش ریسـک کسـب و کارهای جدید، تسـهیل نفوذ به بازارهـای جدیـد و جمـع آوری منابع بـرای پروژه های بزرگ سـودمند اسـت؛ هر چند مشکلات منحصر به فردی در حوزه های مالکیت سهام کنتـرل عملیاتی و توزیع سـود یا زیان نیـز دارد.

تکرار

سعید سجادی · 21:25 1401/05/01

تکرار بازه هـای زمانـی کوتـاه جهت انجام یک سـری اقدامـات مانند طراحی و توسـعه و آزمایش و تحلیل