سعید سجادی

سرمایه‌گذار، سرمایه‌پذیر، کارآفرین

استارت آپ

سعید سجادی · 22:50 1402/09/01


اسـتارتاپ بـه تیـم یا شـرکتی گفته می شـود که هدف آن گسـترش فعالیـت هـای تجـاری، درآمدزایـی و در نهایـت کارآفرینی و اشـتغال زایـی اسـت.

بطـور کلـی مـی تـوان اینطور بیـان کـرد که اسـتارتاپ 
حاصـل یـک ایده جدیـد در رابطه با کارآفرینی اسـت، لزومـا این ایده نبایـد بـرای اولیـن بار مطـرح شـود و می تواند تکـراری باشـد اما می بایسـت مزیت های بهتری را نسـبت به نمونه های مشـابه دارا باشـد و اگر کاملا شـبیه به کسـب و کار دیگری باشـد اسـتارتاپ محسـوب نمی شـود.

شرکت زایشی

سعید سجادی · 22:41 1402/09/01

شـرایطی کـه یک کارمنـد یا گروهی از کارمندان شـرکت مـادر را رها کـرده و بـرای ایجاد شـرکت مسـتقل از شـرکت مادر اقـدام میکنند.


به عبارت دیگـر، جداسـازی یـک واحـد یـا یـک شـرکت فرعـی از یک شـرکت مـادر از طریـق اهـدای سـهام آن انجـام میشـود. دارنـدگان سـهام شـرکت مادر متناسـب با تعداد سهمی که از آن شـرکت دارند، میتوانند سـهام شـرکت تفکی کشـده را دریافـت کنند.

نرم افزار به عنوان سرویس

سعید سجادی · 22:38 1402/09/01

یـک مـدل توزیـع نـرم افـزار اسـت کـه در آن برنامـه هـای کاربردی توسـط یک فروشـنده یا ارائه دهنـده خدمات میزبانی شـده و بر روی یـک شـبکه (به طـور معمـول اینترنـت), در دسـترس مشـتریان قرار میگیرد.

شبکه اجتماعی

سعید سجادی · 22:15 1402/09/01

خانواده، دوسـتان و خانواده آنها که باهم یک سیسـتم به هم پیوسـته را ایجـاد میکننـد و از طریـق آن اتحـاد و همـکاری شـکل میگیرد و اطلاعات منتقل میشـوند.