سعید سجادی

سرمایه‌گذار، سرمایه‌پذیر، کارآفرین

شبکه سازی

سعید سجادی · 18:55 1401/09/27

شبکه سـازی عبارت‌ اسـت از پیونـد دادن افرادی که از نظـر جغرافیایی پراکنـده باشـند در یک گـروه کار واحد از طریـق ابزارهای الکترونیک یـا ایجـاد گروهی متشـکل از آشـنایان و همـکاران و برقـراری ارتباط به طـور منظـم بیـن آن‌هـا به منظـور بهـره بـردن از سـود متقابـل.


شبکه سـازی مبتنـی بـر سـؤالاتی همچـون 《چگونـه می‌توانم کمک کنـم؟》 اسـت نـه سـؤالی مثل 《چـه چیـزی میتوانـم بگیرم؟》
 

ارزش فعلی خالص

سعید سجادی · 18:50 1401/09/27

یکـی از روش‌هـای پویـای ارزیابـی طرح‌های سـرمایه‌گذاری اسـت کـه در آن کلیـه دریافت‌هـا و پرداخت‌هـای نقـدی هر طـرح را در هر دوره، پیشبینـی و سـپس بـا محاسـبه گـردش وجوه نقـد خالص در هـر دوره و تنزیـل آن‌هـا بـر پایه نـرخ بازده مـورد انتظـار، ارزش فعلی خالـص طـرح تعییـن می‌شـود. 

چنانچـه ارزش فعلـی خالـص، مثبت باشـد طـرح قبـول، و اگر منفی باشـد طرح رد می‌شـود. مثبـت بودن ارزش فعلـی خالـص، بدین معناسـت کـه درآمدهای نقـدی حاصل از اجـرای طـرح می‌تواند علاوه بر جبـران پرداخت‌هـای نقدی، درآمدی اضافـه نیز بـرای سـرمایه‌گذار به وجـود آورد.

کمینه محصول پذیرفتنی

سعید سجادی · 16:01 1401/09/21

کمینـه محصـول پذیرفتنی یـا MVP به نسـخه ای از محصـول اطلاقمی‌شـود کـه بـا کمتریـن تلاش، بـه شـناخت حداکثـری تیـم از مشـتریان بالقـوه کمـک می‌کنـد.

سرمایه گذاری ترکیبی

سعید سجادی · 00:00 1401/09/02


یک مدل سـرمایه گذاری ترکیبی (بدهی- سـهامی) اسـت که به ارائه کننـده تسـهیلات اختیار تبدیل بدهی به سـهام را ارائـه می کند.

 این نوع تسهیلات غالبا پس از بهـره مندی از سـرمایه گـذاری مخاطره پذیـر و سـایر منابع تأمیـن مالی ارائه می شـود.