سعید سجادی

سرمایه‌گذار، سرمایه‌پذیر، کارآفرین

خودراه اندازی

سعید سجادی · 16:51 1401/03/31

خودراه اندازی بـه فراینـد راه انـدازی یـک کسـب و کار می گوینـد که از ابتـدای آن خودکفاسـت و بـه سـرمایه گذاری های خارجـی تکیـه نـدارد.

بـه این معنـی کـه بـدون نیاز به کمـک و منابع مالـی خارجی ادامـه می یابد. در دنیای اسـتارتاپ، صاحبان یک کسـب و کار می توانند با اسـتفاده از سـود فعالیتشـان و سـرمایه گذاری آن در همان اسـتارتاپ، کنترل شـرکت را حفـظ نماینـد. ایـن شـیوه راه اندازی مخاطـره زیـادی را بر مؤسسـان تحمیـل می کند، چرا که تمام سـرمایه را بایـد از جیب خود پرداخـت کند.

فناوری لبه خونی

سعید سجادی · 16:46 1401/03/31

فناوری لبه خونی

فناوری لبه خونی به فناوری اتلاق می گردد که معرفی شده ولی بدلیل عدم ارزیابی، آماده عرضه عمومی نمی باشد.

این دسته از فناوری ها جهت پایش و رفع موارد کاربردی، مسائل رابط کاربری و سایر نقصان های طراحی در نسخه آزمایشی به متقاضیان اولیه ارائه می گردد. بواسطه ماهیت نوین بودن این دسته از فناوری، جایگاه بازار آن ها نامطمئن است.

الگو گیری

سعید سجادی · 16:41 1401/03/31

الگوگیری

در اصطلاح بـه معنای الگو بـرداری از بهتریـن اقدامـات و فرآیندهای کاری بـرای بهبـود عملکـرد سـازمان اسـت.

الگو بـرداری یـک فرایند سیسـتماتیک و پیوسـته از ارزیابی محصولات، خدمات و روش هاسـت کـه در مقایسـه بـا رقبای اصلی و یا شـرکت هایی که به عنوان پیشـگام مطـرح هسـتند انجـام مـی پذیـرد و در واقـع ابـزاری موثر در دسـت مدیـران جهت بهبـود محصولات، خدمـات و فرایندهای کاری اسـت.

الگو بـرداری بـا شـناخت سـازمان یـا سـازمان هایی بـه عنـوان بهترین، تکنیـک هایـی را معرفـی مـی کند که می تـوان با آن شـکاف موجود بیـن یـک سـازمان تا سـازمان پیشـرو را پر کرد یـا به حداقل رسـاند.

ادغام به سمت عقب

سعید سجادی · 16:35 1401/03/31

ادغام به سمت عقب نوعـی ادغـام عمودی اسـت که در آن نهـاد مصرف کننـده، به منظور افزایش سـطح قابلیـت اطمینان یا کاهش هزینه هـا، تأمین کنندگان خـود را در سـاختار خویـش ایجاد یا ادغـام می کند.

هوش مصنوعی

سعید سجادی · 16:31 1401/03/31

هـوش مصنوعـی که بـه طور خلاصه اِی آی خوانده می شـود، شـاخه ای از علـوم کامپیوتـر اسـت که در بر گیرنـده تمام فرآیندهایی اسـت که بـه شبیه سـازی هـوش انسـان و یـا حیوانـات بـر روی کامپیوترها و یـا دسـتگاه هایی که توسـط کامپیوتـر کنتـرل می شـوند، می پردازند.

امـروزه پژوهش هـای هـوش مصنوعی عمدتا بر جنبه های یادگیری، اسـتدلال، حـل مسـئله، ادراک و زبان متمرکز شـده اند.

حق جلوگیری از رقیق شدن سهام

سعید سجادی · 16:26 1401/03/31

حق جلوگیری از رقیق شدن سهام

شـخصی کـه دارای ایـن حـق باشـد، مـی توانـد بـه مدت معینـی از رقیـق شـدن سـهام خـود که بـه واسـطه جـذب سـرمایه اتفـاق می افتـد جلوگیـری کنـد.

درصـد سـهم کلیه سـهام داران یک شـرکت با جـذب سـرمایه جدید از طریق شـخص ثالث، کاهش مـی یابد (رقیق می شـود). بخشـی از سـهام کـه دارای حـق جلوگیری از رقیق شـدن باشـد، مشـمول ایـن کاهش نمی شـود.

سرمایه گذار فرشته

سعید سجادی · 16:18 1401/03/31

سرمایه گذار فرشته

فردی یا گروهی کوچک از افراد که سرمایه یک یا چند شرکت نوپا را فراهم می کند را فرشته می نامند.

برخلاف یک شریک، سرمایه گذار فرشته به ندرت در مدیریت دخالت می کند. معمولا سرمایه گذاران فرشته ارزش افزوده را از طریق ارتباطات و تخصص هایشان افزایش می دهند. سرمایه گذاران فرشته به دنبال رسیدن به اهداف سرمایه گذاری خود در پروسه ای ۳ تا ۸ ساله اند. درنتیجه از همان ابتدا موقعیت کسب و کار مد نظر را می سنجند تا ببینند می تواند به اهدافش برسد یا نه.

تبلیغات

سعید سجادی · 23:36 1401/03/29

تبلیغات چیست

محتوایـی کـه دقیقـا و به طور عمده مشابه داستان واقعی، خبر یا پسـت وبلاگ غیرتبلیغی می باشـد. بخش عمومی جامعـه آنچنان مجذوب محتوای تولید شـده خواهند شـد که توجهی به این مسـئله کـه در حـال مشـاهده ارائـه یک شـرکت یـا محصول خاص هسـتند، نخواهند شد.

شتابدهنده

سعید سجادی · 23:33 1401/03/29

شتابدهنده چیست

برنامـه ای بـر مبنـای هدایـت و سـرعت بخشـیدن بـه پیشـرفت و موفقیـت یک شـرکت نوپا را گویند. نهادی مشـابه مرکز رشـد اسـت.
بعضـی از متولیـان شـتابدهنده ها ادعـا می کنند که بـه دلیل کمک بـه شـرکت هایی کـه پیشتر فعـال بوده اند، با مراکز رشـد سـنتی که بـه شـرکت های نوپا کمـک می کننـد، تفـاوت دارند.

تحلیل فرصت

سعید سجادی · 20:22 1401/03/29

تحلیل و بررسـی دقیـق یـک فرصـت بـرای مشـخص کـردن میزان عملـی بـودن آن.

ایـن تحلیـل شـامل بررسـی امـکان عملـی شـدن از لحـاظ بازاریابـی، فنـی و مالـی اسـت.